Spar Compact Vrasene heropent de deuren na totaalrenovatie

Op donderdag 29 maart opent de vernieuwde Spar Vrasene weer de deuren. De winkel in het dorpscentrum werd volledig heringericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten van Retail Partners Colruyt Group. Op woensdag 28 maart tussen 18 en 21 uur organiseren de uitbaters een grote openingsreceptie. Alle buurtbewoners zijn welkom voor een rondleiding, een drankje en een hapje van de Spar-frietmobiel.

Woensdag 4 april 2018

Tijd voor opfrissing​
​ Spar Vrasene sloot twee weken de deuren voor renovatie. De laatste opfrissing dateerde van zo'n 9 jaar geleden. "Onze winkel werd volledig gestript en grondig aangepakt, alleen de vloer en de structuur van het plafond bleven hetzelfde", vertelt uitbater Peter Van Raemdonck. "We installeerden onder andere ledverlichting en nieuwe energiezuinige koelmeubels die werken met warmterecuperatie." De winkeloppervlakte is lichtjes gestegen tot 350 m². De bakstenen gevel werd geschilderd en draagt het vernieuwde logo en de typische houten gevelbekleding van Spar Colruyt Group.

Marktgevoel en kassa zoals bij Colruyt​
​ De winkel ziet er fris en modern uit en werd ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten. De versafdelingen zijn de speerpunten en creëren een marktgevoel. Door de handige inrichting met hoge en lage rekken krijgen klanten een mooi overzicht van de winkel. In de warme bakkerij bakken ze vers brood, stokbrood, pistolets en koffiekoeken meerdere keren per dag af om de versheid te garanderen.

Ook de kassa ziet er anders uit. Er is geen rolband meer en de boodschappen worden door een medewerker overgezet van winkelkar naar winkelkar of boodschappentas. Het contact met de klant is zo nog persoonlijker en de wachttijd aan de kassa wordt korter.
​ Via de digitale schermen kunnen klanten zich laten inspireren met recepten, maaltijdideeën en productinformatie. Peter: "We mikken vooral op buurtbewoners, woon-werkverkeer en schoolgaande jeugd die bij ons een kleine tussenstop maakt. Onze winkel ligt langs een fietsknooppuntroute, dus in de zomer krijgen we ook veel fietsers over de vloer voor een gekoeld drankje of ijsje."

Bijna 100 jaar ervaring
​ Peter steekt elke dag de handen uit de mouwen in de winkel, zijn vrouw Els zorgt achter de schermen voor de administratie. Peter is al de vierde generatie: zijn overgrootvader baatte bijna 100 jaar geleden een bakkerij en nadien een winkel uit. "Mijn ouders hadden meer dan 50 jaar een buurtwinkel in Kallo, een andere deelgemeente van Beveren. In 1994 openden Els en ik onze Spar-winkel in Vrasene. Sinds een paar jaar zijn mijn ouders op hun verdiend pensioen, maar af en toe springen ze nog bij."

• Spar Vrasene: Sleutelhoflaan 2, 9120 Vrasene
  • Peter Van Raemdonck, zelfstandig ondernemer Spar Vrasene: 03/755.56.36
  • Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt Group ​ Tel.: +32 (0)473 92 45 10 ​ E-mail: [email protected]